[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Aura prany cz³owiekawygl¹da jak futro zwierzêce, naje¿one w formie jak gdyby cienkich drucików lubw³osów.Cz³owiek zdrowy, dobrze na³adowany energi¹, ma aurê sk³adaj¹c¹ siê zprostych i stercz¹cych promieni; cz³owiek chory ma promienie pogmatwane,pomarszczone i opuszczone (jak postaæ zwiêd³ej ³odygi).Ca³a aura ma kszta³t owalny i jest lepiej widzialna z pewnej odleg³oœci ni¿ zbliska.Oczywiste jest, ¿e ka¿da indywidualnoœæ promieniuje w zró¿nicowanymstopniu i z odmienn¹ si³¹.Prana ma kolor jasnoró¿owy (blisko cia³a) lub jestbezbarwna, w zale¿noœci od otoczenia i odleg³oœci od cia³a.„Ka¿dy mo¿e wejœæw œwiat okultystyczny, pod tym jednak warunkiem, ¿e za wejœcie zap³aci - niesrebrem ani z³otem, alewyrzeczeniem siê swojego ni¿szego êêja³ê, tzn: przez poœwiêcenie siê temu, cow cz³owieku jest najwy¿sze.Niektórzy ludzie chc¹ wedrzeæ siê do œwiatapsychicznego bez odpowiedniego przygotowania i bez oczyszczenia siê ze swoichniskich instynktów.Dla nich zdobycie zdolnoœci okultystycznych bêdzie raczejprzekleñstwem, a nie b³ogos³awieñstwem, gdy¿ wœród cierpieñ bêd¹ musieli cofaæsiê, póki nie uda im siê wejœæ przez w³aœciwe drzwi, do których klucz ³atwoznajd¹ ci, co go szukaj¹ bez celów osobistych".Aura promieniuje migotliwym falowaniem ze zmiennym natê¿eniem œwiat³a.Przywdechu zwiêksza siê obszar jaœnienia aury.W czasie zatrzymania wch³oniêtegopowietrza obszar aury pozostaje ten sam; promieniowanie pocz¹tkowo siê wzmaga,stopniowo jednak s³abnie.Przy wydechu œwiecenie s³abnie, ale w pewnym punkciezachowuje swoj¹ minimaln¹ si³ê.Koncentracja lub wzruszenie potêguj¹ te efektytak, ¿e przy wydechu mo¿na si³ê œwietln¹ zwiêkszyæ i mo¿e ona nawetprzewy¿szyæ poprzedni¹ przy wdechu.Wtedy przy nowym zaczerpniêciu powietrzarównie¿ przy wdechu œwiecenie wystêpuje z wiêksz¹ si³¹.Najszersz¹ inajbardziej œwiec¹c¹ aurê, a zarazem najbardziej faluj¹c¹, maj¹ przewa¿niedoroœli mê¿czyŸni (ale nie starcy), dalej kobiety, a-u dzieci nie zmienia siêtak szybko barwnoœæ aury, jak u doros³ych.Przypominam, ¿e widzenie aury to przejœcie ze œwiata fizycznego do œwiataastralnego.To punkt kulminacyjny widzenia oczyma cielesnymi, wyra¿aj¹cy siênadfizjologicznym napiêciem naczyñ krwionoœnych po wewnêtrznej stronie oka.Pamiêtaj¹c o twierdzeniu, ¿e magnetyzm przenosi siê g³Ã³wnie systememkrwionoœnym, ³atwo zrozumiemy przyczyny odpowiedniego napiêcia przy ogl¹daniuaury.Mo¿na sztucznie poprawiæ zdolnoœæ widzenia aury przez „namagnesowanie" oka(sugestie lub autosugestie magnetyzera).Oliver Lodge w przemowie wyg³oszonej 13 wrzeœnia 1923 r.powiedzia³:„Duch ludzki jest samodzielny, a w dzia³aniu swym bywa czasami niezale¿ny odzmys³Ã³w cielesnych." „Pamiêtaæ jednak nale¿y, ¿e ka¿de przejœcie do dziedzinnieznanych wymaga ostro¿noœci.Œwiat niewidzialny jest dlatego niebezpieczny,¿e jest niewidzialny.Œwitaj¹ce przeb³yski s¹ zawodne, bo wola jest jeszczechwiejna.Dla profanów mo¿na zastosowaæ analogiê do niebezpieczeñstwagro¿¹cego badaczowi przy pracy nad nieznanymi bakteriami.Maniacy, rzucaj¹cysiê na to zagadnienie bez odpowiedniego przygotowania, id¹ na oœlep, a efekty,jakie otrzymuj¹, s¹ obrazami wypaczonymi i przynosz¹ wiêcej szkody ni¿po¿ytku.Zarozumia³oœæ tych eksperymentatorów jest nie tylko œmieszna, aleczêsto godna litoœci".Barwy aury obrazuj¹ charakter, usposobienie i uczucie.Uczucia s¹ najbardziejzmienne; sumuj¹c siê wytwarzaj¹ usposobienie, które z kolei kszta³tujecharakter.A wiêc charakter jest to jak gdyby szereg klisz, szereg odbitek,które nak³adaj¹c siê tworz¹ usposobienie, a póŸniej charakter.Wiêc chc¹ckszta³ciæ charakter, trzeba wystrzegaæ siê z³ego usposobienia, porywów gniewu,zazdroœci itp.Ka¿de uczucie ma dwa bieguny - jeden dodatni, drugi ujemny.Praca nasza powinna zmierzaæ od bieguna ujemnego do bieguna dodatniego.Naprzyk³ad ³atwiej jest zniszczyæ z³o przez dobroæ ni¿ przez nastêpne z³o.Uczucia nienawiœci i gniewu zabarwiaj¹ aurê na kolor ciemnoczerwony zodcieniem czarnego dymu, podczas gdy na dodatnim biegunie wystêpuje mi³oœæ zkolorem karmazynowym.Odcienie kolorów to przejœcie od wad do zalet.Jasne,czyste tony barw oznaczaj¹ wznios³e uczucie; ciemne tony oznaczaj¹ brudneuczucia i niskie ¿¹dze.Znaczenie barw auryC z e r w o n a : Biegun ujemny, z odcieniem brudnym, zadymionym - oznaczanamiêtnoœæ, ¿¹dze zwierzêce, temperament brutalny.Ciemny odcieñ równomierny -oznacza egoizm.W postaci przeb³ysków silniejszych lub s³abszych, onieregularnym œwieceniu, ale impulsywnym, bez t³a - oznacza oburzenie.T³oodpowiada podk³adowi, przyczynie gniewu.Na tle ciemnoniebieskim oznaczaoburzenie fanatyczne; na tle ciemnozielonym oznacza wybuch zazdroœcipo³¹czonej z gniewem; na tle czerwonym -z³oœæ lub nienawiœæ.Przy gniewie,po³¹czonym z przestrachem (na przyk³ad z powodu raptownej napaœci) szare t³ozamienia siê w prêgi czerwone na tle szarym.K a r m a z y n o w a: Bardziej sta³a i mniej zale¿na od wznios³oœci ucznia; wodcieniach od szkar³atu do jaœniejszej -wyra¿a mi³oœæ.Kojarzona z innymibarwami lub obok innych kolorów - wyra¿a t³o, na którym powsta³a lub z czymjest zwi¹zana.Podnios³oœæ uczucia wyra¿a siê te¿ w szerokoœci aury.Imwiêksza jest si³a nastroju, tym szersza fiest aura
[ Pobierz całość w formacie PDF ]