[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.sprostowanieSprostowanieZ przykroœci¹ muszê stwierdziæ, i¿ pomyli³em siê w pisaniu tekstów -"Programowanie obiektowe i strukturalne" oraz "Modu³y klas".B³¹d polega³ na definicji pojêcia klas, poprawna definicja to:Klasa (z ang.Class) - jest to prototyp obiektu lub innej klasyKlasa rzeczywista (z ang.Concrete Class) - jest to prototyp obiektu, okreœla jegoatrybuty i w³aœciwoœci, ma okreœlone zachowanie i jest "urzeczywistniany"poprzez stworzenie obiektu na bazie danej klasy rzeczywistejKlasa bazowa (z ang.Base Class) - jest to prototyp klasy, okreœla jej w³aœciwoœci izachowanieKlasa abstrakcyjna (z ang.Abstract Class) - jest to klasa bazowa, która niemo¿e utworzyæ implementacjiJest to oczywiœcie bardzo skomplikowane, dlatego wyjaœniê tutaj, t¹ encyklopedyczn¹wrêcz definicjê klasy.Klasa jest "foremk¹", z której mo¿emy tworzyæobiekty.Obiekty tworzymy poprzez stworzenie zmiennej obiektowej Dim [nazwa zmiennej] AsNew [nazwa klasy].W ten sposób w zmiennej znajdziemy odzwierciedlenie atrybutów izachowañ danej klasy.Przyk³adowe klasy zaprezentuje w nastêpnych swoich artyku³ach.Za wskazanie pomy³ki, ja, oraz ca³a redakcja, dziêkuje.Marcin Porêbski ( Doogie )marcin.porebski@interia.pl
[ Pobierz całość w formacie PDF ]