[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Techniki wspomagaj¹ce koncentracjê podczas czytania - Zacznij naukê od czegoœ prostszego Technikiwspomagaj¹ce koncentracjê podczas czytania Okreœl celCzytajfragmentamiWyobra¿aj sobieopisyMinipodsumowaniaNotujTrudny napocz¹tekZacznij od prostego .alezacznij naukê od czegoœ prostszego,w czym ³atwo mo¿esz odnieœæ "sukces", como¿esz za³atwiæ "jednym ruchem".Ta ma³a wygrana da ci wra¿enie ¿e nieŸle ci idzie,¿e skoro za³atwi³eœ to tak szybko i prosto, to ca³¹resztê za³atwisz równie szybko i bez wiêkszychtrudnoœci.Taki ma³y pocz¹tkowy sukces jest wa¿ny, poniewa¿ dajeci on si³ê, aby odnieœæ inne, nastêpne.Pewnie, ¿e nie jest to tak do koñca - w sensie -przecie¿ wiesz, ¿e to by³o akurat proste i wiesz, ¿eto nastêpne ju¿ niestety takim nie jest.Ale to wra¿enie, ten nastrój, którego nabierzesz bezproblemu za³atwiaj¹c pierwsze przedmioty pomo¿e ci wpodobnym nastroju za³atwiæ nastêpne, ciê¿kiekawa³ki.To zjawisko Ostateczne zwyciêstwo to pasmoma³ych wygranych.mo¿esz wykorzystaæ w ka¿dej swejdzia³alnoœci ¿yciowej, nie tylko w czasie nauki.Jestto stara psychologiczna zasada, wykorzystuj j¹œwiadomie.Zasadê t¹ mo¿esz stosowaæ do ka¿dego przedzia³uczasu - zaczynaj¹c od godzinki na naukê a¿ do ca³ego¿ycia.Jeœli bêdziesz skoncentrowany na ka¿dym kawa³eczkuczytanego tekstu - wówczas w odniesieniu do ca³egoprzeczytanego tekstu bêdziesz móg³ powiedzieæ, ¿eby³eœ totalnie skoncentrowany.Podobnie w ¿yciu - jeœli na ka¿dym kroku bêdzieszpodejmowaæ prawid³owe decyzje - oparte na twoim celu¿ycia - wówczas ca³e ¿ycie w totalnym rozrachunkurównie¿ bêdzie uwieñczone sukcesem.Oczywiœcie zale¿y od ostatecznego celu - poniewa¿mo¿e on byæ nieprawid³owy.Np.móg³byœ z wielk¹uwag¹ przeczytaæ/nauczyæ siê z tekstu nietego co trzeba by³o, stawiaj¹c sobienieprawid³owy cel przed czytaniem.Wówczas ca³y czas i wysi³ek poœwiêcony na takieczytanie - nawet jeœli robi³eœ to sprawnie, szybko,œwiadomie, naprawdê przyk³ada³eœ siê do tego iodnios³eœ wszystkie te ma³e zwyciêstwa podczas jegoczytania - ostateczna wygrana jest totaln¹klêsk¹.(co ju¿ oka¿e siê podczasegzaminu/odpytywania).To samo mo¿e dotyczyæ ¿ycia.ale te filozoficznerozwa¿ania to ju¿ nie temat tej eksi¹¿ki, ale warto otym wspomnieæ w ramach ma³ego zakoñczenia.Zasada wydawa³a mi siê na tyle wartoœciowa, ¿e pozwoli³emsobie j¹ tutaj zamieœciæ, abyœ równie¿ i tyodniós³ korzyœæ z jej znajomoœci i jej stosowania.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]