[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Jest potrójne, zawsze bowiem si przejawia.Przejawianie jest potrójne w swoich aspektach, gdy wymaga, jak mawia Arystoteles, trzech pryncypiów dla kadego naturalnego ciaa, aby stay si przedmiotowymi.Owe zasady to istota, ksztat oraz materia.Wedantysta, filozof Wisishtadwaity, rzekby, e chocia jest jedyna, niezalena Rzeczywisto, to Para-brahman jest niepodzielny w swojej Troistoci.On jest Trójc Parabrahman, Chit i Achit, natomiast ostatnie dwa podlegaj Rzeczywistoci i nie mog oddzielnie istnie.Mówic inaczej: Parabrahman jest Istot niezmienn, wieczn i niepoznawaln, natomiast Chit (At-ma) i Achit (Anatma) s jego waciwociami, tak jak forma i kolor s waciwociami jakiejkolwiek rzeczy.S one okryciem, ciaem lub atrybutem (Sharira) parabrah-mana.Niemniej okultysta mógby wiele powiedzie przeciwko tej tezie, podobnie jak i wedantysta adwajty.Tajemna Istota w umyle wielkiego filozofa, Arystotelesa, oznaczaa to, co okultyci nazywaj prototypami, utrwalonymi w astralnym wietle najniszym poziomie i wiecie duszy wiata (anima mundi).Poczenie (zjednoczenie) tych trzech zasad jest uzalenione od czwartej ycia promieniujcej z najwyszych szczytów nieosigalnego, aby sta si uniwersalnie rozcieczon esencj na objawionych planach istnienia (bytu).Ta czwórnia {Ojciec, Matka, Syn jako Jedno i czwórnia w sensie ywej manifestacji) bya rodkiem prowadzcym do prawdziwie archaicznej idei o niepokalanym poczciu, skrystalizowanej ostatecznie w dogmat chrzecijaskiego Kocioa, który antropornorfizowa t metafizyczn ide ponad wszelki zdrowy rozsdek.Aby to dokadnie zrozumie, naley czyta kaba, studiowa jej numeryczne metody i t drog doj do pocztków owego dogmatu.To zrozumienie jest czysto astronomiczne, matematyczne i, nade wszystko, metafizyczne.Mski element w naturze (uosabiany przez mskie bóstwa i Logosy Wiraj, Brahma, Horus, Ozyrys itp.), zrodzony przez (a nie od) niepokalane (materialne) ródo, uosobion Matk abstrakcyjne bóstwo, bdce bezpciowym, a take nie Istot, ale bytem lub samym yciem majc Matk nie moe nie mie Ojca.Wyjanijmy to matematycznie, mow róda Miar.Autor tego dziea, wskazujc na miar czowieka i jego numeryczn warto, pisze: Czowiek fest take Jehowy Miar, poniewa 113x5=565, a warto 565 mona przedstawi równie w postaci 56.5x10=565.W tym wypadku Czowiek numer 113, staje si czynnikiem 56.5x10, a kabalistyczne czytanie tego ostatniego liczbowego wyraenia daje Jod, He, Vau, He czyli Jehovah.Rozwinicie 565 w 56.5x10 zostao celowo zrobione, aby przedstawi wyanianie si mskiego Jod z eskiej He, czyli narodzenie si mskiego elementu 2 niepokalanego róda, a wic niepokalane poczcie.Na ziemi owo misterium dokonuje si powtórnie, wedug widzów na boskim planie.Syn Niepokalanej, Niebiaskiej Dziewicy (czyli niezdyferencjonowanego protylu, bezksztatnej mgawicy, prarnaterii w jej nieskoczonoci) ponownie rodzi si na ziemi jako Syn ziemskiej Ewy, naszej Matki-Ziemi, i staje si Ludzkoci jako Cao przeszo, teraniejszo i przyszo Jehovah bowiem (Jod, He, Vau, He) jest androgenem, mskim i eskim w jednej postaci.Powyej Syn jest caym wszechwiatem, poniej Syn jest ludzkoci.Trójca, czyli trójkt, staje si Tetrakty-sem, witym pitagorejskim numerem, doskonaym Kwadratem i szeciotwarzowym szecianem na ziemi.Ten Makroprozop {Ogromna Twarz) teraz jest Mikropro-zopem (Ma Twarz).Kabalici mówi: Starodawno Dni, schodzca na Adama Kadmona (ludzko), które uywa za swój wehiku, przez który si przejawia, przeksztaca si w Tetragrammaton (czterolitemwe imi Boga J.H.V.H.).Obecnie jest w gbinach Mai, Wielkiej Iluzji, a midzy sob a rzeczywistoci ma astralne wiato, wielkiego zwodziciela czowieka o ograniczonych zmysach, o ile wiedza (zrozumienie) przez Para-marttiasatya (Absolutny Byt, Najwysza Prawda) nie przyjdzie z pomoc.5.Jeszcze nie byo Siedmiu Synów, zrodzonych z Tkaniny wiata.Ciemnoci by Ojciec-Matka, Swabhawat, a Swabhawat by w Ciemnoci.W podanych tu strofach Doktryna tajemna zajmuje si przed wszystkim, cho nie cakowicie, naszym Systemem Sonecznym, w szczególnoci za naszym a* cuchem planetarnym.Zatem Siedmiu Synów jest twórcami tego ostatniego.Dokadne wyjanienie przedstawimy póniej.Swabhawat to plastyczna esencja, która wypenia wszechwiat, korze wszystkich rzeczy.Swabhawat jest konkretnym aspektem abstrakcji, zwanym w hinduskiej filozofii mulaparakriti.To jest ciao duszy i to, czym byby; eter dla akaszy, która jawi si pobudzajc zasad pierwszego.Chiscy mistycy zrobili z tego synonim by~ tu.W Yih-shu-lu-kia-lun, chiskim przekadzie Ekaloka-Siastra Nargajuny, mówi si, e termin byt czy sub-hawa (Yeu po chisku) oznacza Istot (substancj) dajc istot (substancj) samej sobie; jest równie tumaczony jako bez czynu i z czynem; natura, która nie ma wasnej natury.Subhawa skada si z dwóch sów: Su suszny i bhawa stan bytu.Natomiast w okreleniu Swabha-wafwystpuje Swa, co znaczy sam.Mona wic powiedzie, e Subhawa to suszny stan bytu, suszny byt, za Swabhawat sam byt.6.Tych dwoje jest Zarodkiem, a Zarodek jest jeden.Wszechwiat wci by ukryty w Boskiej Myli i Boskim onie.Boska Myl nie oznacza idei boskiego myliciela.Wszechwiat nie tylko przeszy, teraniejszy i przyszy tak, jak to przedstawia ludzka, skoczona idea, wyraana przez skoczony umys lecz wszechwiat w swojej caoci, jak Sat (termin nieprzetumaczany), Absolutny Byt z przeszoci i przyszoci, skrystalizowany w wiecznym teraz, jest t Myl, drugorzdnie przejawian czy przyczyn przejawienia.Brahma (nie-przejawiony, neuter) jako Mysterium Magnum Paracelsusa jest absolutn tajemnic dla ludzkiego umysu.Brahma, msko-eski aspekt i antropomorficzne odzwierciedlenie brahmana, jest wyobraalny dla poj lepo wierzcych, chocia odrzucany przez ludzki, dojrzay w swej penoletnoci urnys.Std twierdzenie, e w czasie, by tak rzec, prologu dramatu tworzenia, czyli pocztku kosmicznej ewolucji, wszechwiat Syn wci ley, spoczywa ukryty w Boskiej Myli, która jeszcze nie przenikna Boskiego ona.Idea ta co warto zapamita jest korzeniem, ródem wszystkich alegorii o Synu Boskim, zrodzonym z niepokalanego poczcia czystej dziewicy
[ Pobierz całość w formacie PDF ]