[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Przy testach maj¹cych na celu znalezienie wad umys³owych trudnoœcis¹ jeszcze wiêksze, gdy badana osoba nie rozumie zadawanych pytañ.Obrazy, powstaj¹ce w umyœle operatora dziêki kontemplacjiatramentowego kleksa, nie odzwierciedlaj¹ ukrytych fiksacji iobsesji.O wiele form zachowañ odbiegaj¹cych od normy zwyk³o siê obwiniaæ„podœwiadomoœæ”, ale ta „czêœæ umys³u” nadalnie jest zbadana i zrozumiana, mimo ¿e na tym polu wiedzy, dziêkiponownemu odkryciu staro¿ytnego systemu psychologii i parapsychologiizwanego Hun¹, pojawi³o siê kilka wyjaœnieñ.Przypuszczenie, i¿ ¿yj¹cyludzie mog¹ pozostawaæ pod wp³ywem dobrych lub z³ych duchówosób zmar³ych, stale jest z uporem odrzucane przez œrodowiskamedyczne, nawet gdy w ogromnej liczbie przypadków choróbnerwowych i psychicznych wszystkie symptomy wskazuj¹ na opêtanie.Obecnie prace nad testami stanê³y w martwym punkcie.Do dawnejmetody nie dodano ¿adnych istotnych elementów.To pole badañczeka na tych, którzy je na nowo zaorz¹ i rozpoczn¹ uprawê.Nowa metodologia analizy psychometrycznej oparta jest, jak ju¿wspomnieliœmy, na Ÿród³owej pracy M.Bovisa i uwzglêdniapóŸniejsze zmiany dokonane przez Oskara Brunlera.W³¹czono doniej dane uzyskane ostatnio w dziedzinie nauk parapsychicznych oraznowy zestaw teorii objaœniaj¹cych, które zaczerpniêto zdawnego systemu Huny.Koñcowym rezultatem jest znacz¹ce uzupe³nienie starych metodtestowania ilorazu inteligencji i ogólne oszacowanie natury imo¿liwoœci jednostki.Przy metodzie PA wyniki badañ w ¿adnym stopniu nie zale¿¹ ododpowiedzi udzielanych przez osobê testowan¹.Nie wymaga siê od niejdopasowywania klocków do odpowiednich otworów.Nie mawpatrywania siê w kleksy.Z tego powodu wyeliminowano mo¿liwoœæpomy³ek.Inn¹ wielk¹ zalet¹ metody PA jest mo¿liwoœæ pobrania odczytu odkilkutygodniowego dziecka; nie trzeba wiêc czekaæ, a¿ osi¹gnie wiekszeœciu czy wiêcej lat.Niecierpliwi rodzice od razu mog¹ siê dowiedzieæ, czego spodziewaæsiê po swoim dziecku, a wskazówki uzyskane z PA pomog¹ im jewychowywaæ, planowaæ jego kszta³cenie i, we w³aœciwym czasie, razem znim podj¹æ decyzjê co do wyboru zawodu, odpowiedniego do zdolnoœci ikompensuj¹cego jego braki i wady.Kolejn¹ zalet¹ metody PA jest uniemo¿liwienie badanemu,niezale¿nie od jego wieku, ukrywania swych naturalnych sk³onnoœci dodzia³añ destruktywnych lub konstruktywnych.Niekiedy wystêpuje wcz³owieku dziwna mieszanina dobra i z³a, i to równie¿ mo¿ewykazaæ odczyt psychometryczny.Poza tym pokazuje on równie¿wady „woli” badanego.I w koñcu, co równie wa¿ne,mo¿na za jego pomoc¹ zlokalizowaæ w podœwiadomoœci obecnoœæ blokadpsychicznych czy fiksacji oraz z góry uzyskaæ ostrze¿enieprzed podatnoœci¹ testowanego na wp³ywy opêtania.W przeciwieñstwie do poœredniej metody testowania kleksów,przy metodzie PA dokonuje siê pomiarów „jaŸni”jednostki tylko po rozdzieleniu jej na „œwiadomoœæ” i„podœwiadomoœæ”.Ka¿d¹ czêœæ bada siê osobno wkategoriach jej w³asnych cech.Aktywna, podmiotowa „wola” i umiejêtnoœæ rozumowaniaprzypisywane s¹ „œwiadomej czêœci umys³u” (w Hunienazwanej „œrednim Ja” w odró¿nieniu od„podœwiadomoœci”, czyli „ni¿szego Ja”).Przedmiotowa „wola” i pamiêæ cechuj¹ drug¹ czêœæ „jaŸni”.(Dla ³atwiejszej prezentacji.bêdziemy odt¹d u¿ywaæ terminologiiHuny).Wadliwa „wola” œredniego Ja cz³owieka utrudniakoncentrowanie siê na myœlach i dzia³aniach.Poniewa¿ „wola”œredniego Ja panuje nad instynktown¹ czy zwierzêc¹ „wol¹”ni¿szego Ja, ka¿de niepowodzenie w kontrolowaniu tej „woli”umo¿liwia ni¿szemu Ja wymiganie siê od wspó³pracy.Jeœli dziecko zostanie poddane badaniu PA i ujawni¹ siê u niegopewne braki, od razu mo¿na przyst¹piæ do æwiczeñ i staraæ siêwyeliminowaæ wadê, niezale¿nie od tego, czy bêdzie to defekt „woli”œredniego Ja, czy „osobowoœci” ni¿szego Ja.Co pewienczas mo¿na wykonywaæ ³atwe i dok³adne testy wskazuj¹ce, czy wkorygowaniu niedoskona³oœci zachodzi postêp.W doros³ym ¿yciu cz³owiek mo¿e pracowaæ nad doskonaleniem swoichrozmaitych cech i poddawaæ siê badaniom psychometrycznym tak czêsto,jak to jest konieczne, by okreœliæ stopieñ sukcesu lub pora¿ki.Bêdziemy jeszcze mówiæ o wielu dodatkowych korzyœciach,jakie ludzkoœæ mog³aby odnieœæ, gdyby rozpowszechniono metodê PA,wyszkolono operatorów i przedstawiono nowy systemkwalifikuj¹cy siê do akceptacji i stosowania we wszystkichdziedzinach d¹¿eñ cz³owieka
[ Pobierz całość w formacie PDF ]