[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Dla¿ydów jest to tylko "wieczerza-biesiada" przed wyjœciemz Egiptu, w czasach Moj¿esza, a dla chrzeœcijan jest to przedewszystkim Ofiara na Krzy¿u, odkupiaj¹ca ca³¹ ludzkoœæi wspomnienie Ostatniej Wieczerzy, w czasie której ChrystusPan ustanawia Eucharystiê, a wiêc Mszê Œwiêt¹, a tak¿ei wspomnienie Zmartwychwstania, a wspomnienie Paschy¿ydowskiej jest tylko marginesowe i poœrednie, bo tylkopoprzez Ostatni¹ Wieczerzê, a nie wprost jako wydarzeniehistoryczne w ¿yciu Izraela.Zwalczajmy wiêc judaizacjêMszy Œwiêtej.JESZCZE O JUDAIZACJICHRZEŒCIJAñSTWAJednym z najwa¿niejszych aspektów wspó³czesnej judai-zacji Chrzeœcijañstwa, a zw³aszcza jego ustroju spo³ecznego,jest niew¹tpliwie skrajny komunizm, czyli d¹¿enie do znie-sienia w³asnoœci prywatnej i to w formie dobrowolnej; jakozrzeczenie siê jej na rzecz Pañstwa, a w praktyce narzuceniewszystkim ¿ycia zakonnego, bo wymaganie, aby wszyscydobrowolnie zrzekli siê wszystkiego co posiadaj¹.Pod pre-tekstem, ¿e Chrystus Pan, zapytany przez pewnego m³o-dzieñca co ma czyniæ, aby osi¹gn¹æ "¿ycie wieczne", zaleci³mu: "sprzedaj wszystko i pójdŸ za mn¹ (Mt 19, 21)", uwa¿asiê, ¿e ka¿dy chrzeœcijanin powinien zrobiæ to samo, st¹dte¿ nawo³uje siê wszystkich do sprzedania w szys-tkiego co maj¹ i do ¿ycia wspólnego, gdy¿ zasada tradycyj-na, wed³ug której taka postawa jest wyj¹tkow¹ i ¿e owa radaChrystusa Pana jest skierowana tylko do niektórych osób, jestzak³amaniem i odrzucaniem nauki Chrystusowej.Jest to ra-dykalny komunizm, gdy¿ jeœli wszyscy maj¹ dobrowolniepozbyæ siê wszelkiej w³asnoœci prywatnej, nikt nie mo¿e jejposiadaæ z wyj¹tkiem Pañstwa, a skoro Pañstwo staje siêjedynym w³aœcicielem wszystkiego ca³e spo³eczeñstwo stajesiê komunistyczne.Oczywiœcie, jest to sprzeczne z tradycyj-nym Chrzeœcijañstwem.Ju¿ sam Dekalog wyraŸnie siê temuprzeciwstawia, gdy¿ na dziesiêæ przykazañ a¿ trzy odnosz¹siê do w³asnoœci prywatnej i jej nienaruszalnoœci, a mianowi-cie: przykazanie ósme "nie kradnij ", przykazanie dziewi¹te"nie bêdziesz po¿¹da³ domu bliŸniego twego, ani jego pola,ani jego s³ugi (niewolnika), ani jego s³u¿¹cej (niewolnicy),ani wo³u,ani os³a, ani ¿adnej rzeczy, która jego jest"(Pwt 5; 18-21).A tak¿e i szóste przykazanie, zakazuj¹cecudzo³Ã³stwa, tak ze strony mê¿czyzny, jak i niewiasty, gdy¿w Starym Testamencie ¿ona jest w³asnoœci¹ mê¿a, a m¹¿w³asnoŒci¹ ¿ony, st¹d te¿ cudzo³Ã³stwo by³o uwa¿ane i jestuwa¿ane w mozaizmie jako kradzie¿, jako nieposzanowaniecudzej w³asnoœci.Przypomnijmy tak¿e, ¿e chocia¿ Koœció³ katolicki po-wsta³ z ma³ego zarodka, jakim by³a na pocz¹tku maleñkagrupka bezpoœrednich uczniów Chrystusa Pana, a wiêc gronadwunastu, a tak¿e i nieco wiêkszej bo z³o¿onej z siedemdzie-siêciu dwóch uczniów i która do pewnego stopnia prowadzi³a¿ycie wspólne, zosta³a wkrótce z jednej strony ogromniepowiêkszona przez gromadne nawracanie siê ¿ydów i pogana z drugiej strony rozproszona na "ca³y œwiat" przez pracêmisyjn¹ i apostolsk¹ na terenie ca³ego ówczesnego cesarstwarzymskiego, a nawet i poza jego granice, st¹d te¿ tzw."gminychrzeœcijanskie by³y czymœ przejœciowym i przekszta³ci³ysiê w póŸniejsze parafie, zarzucaj¹c zwyczaj "wspólnychdóbr" i ustrój chrzeœcijañski wzi¹³ za podstawê ma³¿eñstwosakramentalne, rodzinê i w³asnoœæ prywatn¹, która w prak-tyce zawsze by³a i jest do dziœ w³asnoœci¹ rodzinn¹.A takzwane "¿ycie zakonne" nie jest wymys³em chrzeœcijañskim,lecz przedchrzeœcijañskim, gdy¿ istnia³o na Dalekim Wscho-dzie (Tybet, Chiny, Indie, Indochiny itd.) ju¿ na wiele tysiêcylat przed Chrzeœcijañstwem, a przysz³o do Europy i AzjiMniejszej dopiero na parê lat przed Chrystusem Panem, a dozwyczajów chrzeœcijañskich zosta³o w³¹czone stopniowo,bardzo wolno, w wiekach drugim i trzecim, a ca³kowicieuchrzeœcijanione dopiero w wieku szóstym na Zachodzie(regu³a œw.Benedykta jest z roku 529).A chocia¿ ¿yciezakonne w Œredniowieczu by³o bardzo ¿ywe, to jednak nieprzesta³o byæ marginesowym, gdy¿ ca³e spo³eczeñstwo jakotakie oparte by³o w dalszym ci¹gu na rodzinie i w³asnoœciprywatnej (choæ, zw³aszcza w wypadku w³asnoœci ziemskiej,ob³o¿onej ró¿nymi serwitutami)
[ Pobierz całość w formacie PDF ]