[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Zbadamy nastêpnie pokrótce typowe przyk³ady bytowania na ka¿dym z czterech ni¿szychpoziomów œwiata mentalnego, które teozofowie nazywaj¹dewakanem, a chrzeœcijanieniebem.Po takim przygotowaniu bêdziemy mogli zrozumieæ realnoœæ i mo¿liwoœci sferymentalnej, rozpatrywanej jako œwiat maj¹cy w³asn¹ egzystencjê, a dziêki temustudiowaæ ten œwiat, badaj¹c charakter ¿ycia oraz ogólne w³aœciwoœci zachodz¹cychw nim zjawisk.Tu wypadnie nam mówiæ o centrach myœlowych, które stanowi¹ interesuj¹c¹ i wa¿n¹cechê œwiata mentalnego.Od nich przejdziemy do kroniki akaszy, tej cudowneji niezawodnej pamiêci przyrody, w której wszystko jest zapamiêtane i utrwalonetak, i¿ ka¿dy, kto ma niezbêdne do tego umiejêtnoœci, mo¿e w niej czytaæ.Jeden z rozdzia³Ã³w poœwiêcimy mieszkañcom œwiata mentalnego, a nastêpnie, gdycz³owiek z powodu œmierci cia³a mentalnego opuszcza ni¿szy œwiat mentalny, bêdziemymu towarzyszyæ dalej, aby przynajmniej rzuciæ okiem na jego znacznie szerszei pe³niejsze ¿ycie w wy¿szym œwiecie mentalnym, czyli w œwiecie przyczynowym.Odtworzymy w ten sposób wêdrówkê cz³owieka przez œmieræ fizyczn¹ (zob.: Sobowtóreteryczny), jego ¿ycie w œwiecie astralnym (zob.: Cia³o astralne) iwreszcie w œwiecie mentalnym, staniemy na progu prawdziwej jego ojczyzny – wy¿szegoœwiata mentalnego, czyli przyczynowego.Dziêki temu bêdziemy mogli wytworzyæsobie pewne pojêcie o wzajemnym zwi¹zku pomiêdzy cz³owiekiem w trzech ni¿szychcia³ach, tworz¹cych jego osobowoœæ, a cz³owiekiem w³aœciwym przebywaj¹cym wciele przyczynowym, czyli dusz¹ lub indywidualnoœci¹.Tym zagadnieniem zajmiemysiê w rozdziale o osobowoœci i ego.Powrócimy nastêpnie do historii cz³owieka w chwili, gdy opuszcza on swoj¹ "ojczyznê",aby siê znowu narodziæ w ni¿szych œwiatach.I wreszcie w jednym z rozdzia³Ã³w poœwiêcimy uwagê ¿yciu cz³owieka, który osi¹gn¹³taki poziom, ¿e sta³ siê godny przyjêcia na czelê, czyli ucznia, przez tychMistrzów M¹droœci, którzy jako Starsi Bracia Ludzkoœci s³u¿¹ swym m³odszym braciomz tak¹ bezb³êdn¹ m¹droœci¹, cierpliwoœci¹ oraz bezgraniczn¹ i niezawodn¹ mi³oœci¹.Dziœ bowiem staje siê mo¿liwe dla wielu ludzi, którzy zechc¹ zadaæ sobie trudprzygotowania siê i stania siê godnym przyjêcia na ucznia, choæ w skromnej mierzewspó³dzia³aæ z Nimi w s³u¿eniu œwiatu.Mo¿na równie¿ okreœliæ mniej wiêcej dok³adnie,jakie cechy s¹ niezbêdne do uzyskania tego nieocenionego przywileju
[ Pobierz całość w formacie PDF ]