[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Zamiast sprawdzaæ teren chowaj¹ siê by póŸniej oznajmiæ i¿ teren jest czysty.Wielu posuwa siê jeszcze dalej i w wielu przypadkach nigdy nie wracaj¹ ze zwiadu lecz przy³¹czaj¹ siê do innego Klanu.SZWWUSSWT¯WIAZRCPINTOPSWOGD+20+30+1+2+6+30+1+10+10+20+30+10Umiejêtnoœci: Krycie siê w podziemiach, Ró¿d¿karstwo, Polowanie, Identyfikacja roœliny, Celny strza³, Cichy chód w podziemiach, Broñ specjalna – Sieæ, Broñ specjalna – Rzucana.Wyposa¿enie: Czarny p³aszcz, Ukryte sztylety, Broñ rêczna, Skórzana zbroja, W³Ã³cznia, No¿e do rzucania.Poziom spo³eczny: 3Profesje Wyjœciowe: Doradca, Krwawy £owca, Stra¿ Klanu, Nocny W³amywacz, Nadzorca.StormverminSkaveny stosowa³y wyspecjalizowane metody wychowawcze od setek lat.Jednym z najwiêkszych ich sukcesów tego rodzaju jest Stormvermin.Stormvermin jest silniejszy i bardziej oddany s³u¿bie ni¿ inne Skaveny.S¹ oni czarno ubarwionymi wysokimi Skavenami, zazwyczaj s³u¿¹cymi wraz ze Stra¿¹ Klanu, elita w elicie.Stanowi¹ wiêksz¹ czêœæ Stra¿y, a i wiêkszoœæ Szefów i Warlordów z nich siê wywodzi.S¹ oni form¹ wy¿szej klasy ( ach te KC )w spo³ecznoœci Skavenów.Wielu Szefów Klanowych mimo i¿ korzystaj¹ z ich us³ug to równie¿ lêkaj¹ siê ich pozycji.i nie nabywa ich w poczet swojej armii.Wiêkszoœæ têpych Szefów pewnych siebie, zatrudnia Stormverinów odrzucaj¹c id¹ce z tego konsekwencje.Wielu ¿a³uje póŸniej tej decyzji, w momencie gdy Stormvermin kieruje zamachem stanu.SZWWUSSWT¯WIAZRCPINTOPSWOGD+20+3+10+1+10Umiejêtnoœci: Rozbrojenie, Unik, Broñ Specjalna – DW, Silny cios, Og³uszenie, 50% na bardzo wytrzyma³ego, 50% na bardzo silnego.Wyposa¿enie: Koszulka kolcza, Broñ rêczna, He³m, D³ugi nó¿, Tarcza, Dwurêczny miecz.Poziom spo³eczny: 3Profesje Wyjœciowe: Krwawy £owca, Szef Klanu, Stra¿ Klanu, Renegat, Nadzorca kopalni, Pan niewolników, Nadzorca.NadzorcaJest on blisko zwi¹zany z Szefem Klanu odpowiada za pu³apki i zasadzki, które otaczaj¹ koloniê.Ta sieæ pu³apek jest integraln¹ czêœci¹ obrony Koloni Klanowych, spowalniaj¹c atak wroga i umo¿liwiaj¹ stawienie efektywnej obrony.Pu³apki s¹ zak³adane noc¹ w wielkiej tajemnicy.Czasami nadzorcy przedob¿aj¹ sprawê i dochodzi do wypadków œmiertelnych cz³onków w³asnego Klanu! Przewodnicy, Pos³añcy i Zwiadowcy s¹ czêstymi ofiarami tych pu³apek, do czasu a¿ zostan¹ poinformowani o pu³apkach przez samego Nadzorcê.Czêsto o tych wypadkach dowiaduje siê Szef klanu, który ciê¿ko karze nadzorcê.Czasami pe³nia oni te¿ rolê kwatermistrzów, i nadzorców g³Ã³wnych sklepów i zbrojowni Klanu.SZWWUSSWT¯WIAZRCPINTOPSWOGD+10+2+20+20+20+20Umiejêtnoœci: Oburêcznoœæ, Tworzenie trucizn, Zak³adanie pu³apek, Wykrycie pu³apek, Kucie, Stosowanie wytrychów.Wyposa¿enie: Prywatna kolonialna nora, Narzêdzia i przyrz¹dy, K6 pu³apek (du¿ych).Poziom spo³eczny: 3Profesje Wyjœciowe: Doradca, Rzemieœlnik, Stra¿ Klanu, Nadzorca Kopalni.Rozdzia³ Siódmy – Profesje Nie – WojowniczePoni¿sze profesje s¹ profesjami tradycyjnymi i tylko w kilku przypadkach wyspecjalizowanymi.Wiele jest czêsto spotykanych w spo³eczeñstwie Skavenów, kilka mo¿e byæ rzadkich, ale wszystkie s¹ dosyæ istotne dla dobrego rozwoju i funkcjonowaniu spo³eczeñstwa.Geshtrisk potrz¹sn¹³ jasno zabarwionym s³ojem i zakoñczy³ œpiew, zakoñczy³ rytua³ okrzykiem wstrzymuj¹cym krew w ¿y³ach i wyla³ zawartoœæ s³oja.Ciê¿ko zbrojni Skaveni otaczaj¹cy Geshtriska odskoczyli do ty³u z widocznym zaskoczeniem.Geshtrisk rozejrza³ siê swym jedynym okiem, drugie mia³ jakby zasz³e mg³¹, efekt oœlepienia przez Stra¿ Klanu.Szef Klanu Kirkirish, jako jedyny z wojowników wytrzyma³ jego spojrzenie, inni byli przestraszeni rzekomo przeklêtym spojrzeniem Proroka.Oczy Kirkirisha by³y wype³nione strachem i niecierpliwoœci¹.Geshtrisk sta³ w tej niezrêcznej ciszy w pomieszczeniach Szefa Klanu.Nie mog¹c d³u¿ej tego znieœæ, Kirkirish wyszepta³ „Co.co.ci powiedzia³y?”Geshtrisk, schyli³ siê i spojrza³ na rzucone inkrustowane runami koœci z palców Krasnoludzkich.Studiowa³ spokojnie ich uk³ad, a¿ Stra¿nicy Klanu podeszli bli¿ej obserwuj¹c jego poczynania.Geshtrisk wyda³ z siebie kilka g³oœnych chrz¹kniêæ i jêków, kiwn¹³ g³ow¹.Nagle jakby przerwa³ wizje, zgarn¹³ koœci i odwróci³ siê i kulej¹c szed³ w kierunku drzwi
[ Pobierz całość w formacie PDF ]