[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Niech wszystko, co pojawi siê jako podmiot i przedmiot, rozp³yniesiê w czerwonym œwietle.Wszystko – cia³o i energie, zjawiska fizyczne i umys³owe–rozp³ywa siê, a ty stapiasz siê ca³kowicie z czerwonym œwiat³em.Nie ma “wewn¹trz"i “na zewn¹trz", jest tylko czerwone œwiat³o.W taki w³aœnie sposób powinieneœstapiaæ siê z liter¹ A i skupiaæ w nocy, zjednoczony z obiektem wizualizacji.KOLEJNOŒÆPraktykê jogi œnienia powinno siê zawsze robiæ po kolei.Pierwsz¹ czêœæ, skupianiena literze A w gardle, wykonuje siê id¹c spaæ po raz pierwszy.Najlepiej byby³o, gdyby druga czêœæ praktyki zosta³a wykonana dwie godziny póŸniej, trzeciaczêœæ dwie godziny po drugiej, a czwarta po kolejnych dwóch godzinach snu.Budzeniesiê w ci¹gu nocy utrzymuje lekki sen i u³atwia urzeczywistnienia jogi œnienia.Dzielenie nocy na równe, dwugodzinne odcinki nie jest jednak konieczne, chocia¿jeœli chcesz, mo¿esz oczywiœcie skorzystaæ z pomocy budzika i budziæ siê dok³adniepo dwóch godzinach.Chodzi tylko o to, aby wykonywaæ cztery czêœci praktyki,przedzielone przebudzeniem.Mówimy o dwugodzinnych segmentach, poniewa¿ wiêkszoœæludzi sypia mniej wiêcej osiem godzin.Chocia¿ zastosowanie siê do takiego podzia³unocy pozytywnie wp³ynie na przejrzystoœæ umys³u, równie wa¿ne jest to, aby byæwypoczêtym, wiêc nie martw siê, je¿eli opuœcisz jedn¹ czêœæ praktyki i wykonasztylko trzy.Albo jeœli opuœcisz trzy i zrobisz tylko jedn¹.Zrób, co mo¿esz,a jeœli czegoœ nie zrobisz, nie martw siê.To bardzo wa¿na tajemnica praktyki!Martwienie siê nie pomo¿e twojej praktyce, jednoczeœnie jednak nie powinieneœtraciæ silnego postanowienia, ¿e postarasz siê praktykowaæ lepiej.Wykonuj praktykênajlepiej jak mo¿esz.Tak wiêc co zrobiæ, jeœli po wykonaniu pierwszej czêœcipraktyki zaœniesz i nie obudzisz siê a¿ do rana? Wówczas wykonaj czêœæ drug¹,a nie trzeci¹ lub czwart¹.Nigdy nie pomijaj ¿adnej z tych czterech praktyk.Istnieje pewna ci¹g³oœæ w rezultatach praktyki, poniewa¿ wszystkie te elementys¹ ze sob¹ powi¹zane: ró¿ne czakry, kolory, medytacje, czasy praktykowania,¿ywio³y, energie i pozycje cia³a pracuj¹ razem, aby wytworzyæ okreœlone doœwiadczeniei rozwin¹æ u praktykuj¹cego okreœlone zdolnoœci.Ka¿dy etap praktyki wywo³ujepewn¹ w³aœciwoœæ energetyczn¹ œwiadomoœci, która musi byæ zintegrowana z przytomnoœci¹umys³u, a ka¿da taka w³aœciwoœæ wspiera rozwój nastêpnej.Poniewa¿ istniejeowa zale¿noœæ w rozwoju, wa¿ne jest, aby wykonywaæ cztery sesje praktyki pokolei.Pierwszy etap praktyki zwi¹zany jest z ³agodnym aspektem snów.Je¿eliwykonujesz tylko czêœæ praktyki jogi œnienia, du¿o ³atwiej pracowaæ z owym ³agodnymaspektem, ni¿ na przyk³ad z aspektem gniewnym.£atwiej jest zachowaæ przytomnoœæumys³u w sytuacji spokojnej ni¿ w takiej, która wywo³uje przera¿enie.Jest togeneralna zasada praktyki czêœciej pracuje siê z sytuacj¹ ³atw¹ do opanowania,a dopiero póŸniej, w miarê rozwoju, z trudniejszymi doœwiadczeniami.W tym przypadkunajpierw rozwijamy stabiln¹ przytomnoœæ umys³u, a potem pracujemy ze stawiaj¹cymiwiêksze wymagania aspektami doœwiadczenia: zwiêkszaniem przejrzystoœci umys³u,rozwijaniem mory, a wreszcie z gniewn¹ wyobraŸni¹.W pierwsza czêœci praktykinie chodzi tak bardzo o próbê rozwiniêcia czegoœ, ale o odkrywanie na nowo wspania³ychaspektów œwiadomoœci.Mniej jest tam starania siê, aby coœ “zrobiæ", a wiêcejpozwalania na to, aby coœ “by³o".To tak, jakbyœcie po codziennej bieganiniewrócili do domu i zrelaksowali siê w spokojnych snach.Odpoczynek i powrót doformy zajmuje trochê czasu.W tej czêœci praktyki wykorzystuje siê czakrê gard³a,powi¹zan¹ energetycznie z potencja³em, rozszerzaniem siê i kurczeniem.Po dwóchgodzinach snu budzisz siê na nowo.Powinieneœ w czasie tych dwóch godzin wejœæwystarczaj¹co g³êboko w sen, aby odpocz¹æ i rozluŸniæ siê, a to zmienia nastawieniei w³aœciwoœci umys³u.W pierwszej sesji praktyki rozwija siê stabilnoœæ i skupieniebêd¹ce jak podstawa ca³ego cia³a.W drugiej sesji masz ozdobiæ cia³o, rozwin¹æprzejrzystoœæ umys³u jako ozdobê stabilnego przebywania w teraŸniejszoœci.Dlategokoncentracja skierowana jest na czakrê w czole, zwi¹zan¹ z otwieraniem siê izwiêkszaniem przejrzystoœci umys³u.Je¿eli w pierwszej sesji rozwija siê stabilnoœæ,w drugiej przejrzystoœæ, to w trzeciej mo¿na rozwin¹æ moc.Punktem skupieniaumys³u jest wtedy najbardziej centralnie po³o¿ona czakra w ciele, czakra serca,pod³¹czona do Ÿród³a si³y.Nie oznacza to jednak, ¿e tylko z tego powodu, ¿eci siê coœ przyœni, doœwiadczysz mocy, jest ona bowiem rozwijana jako rezultatpraktyki i poprzednich dwóch sesji.Rozwijana tu si³a nie jest twarda ani agresywna,lecz jest to moc kontrolowania myœli i wizji, moc uwolnienia siê z nawykowychreakcji na pojawiaj¹ce siê zjawiska.Jak król siedz¹cy na tronie – siedzibiejego mocy– ty spoczywasz w podstawie swojej mocy, w czystej œwiadomoœci.W czwartejczêœci praktyki, opartej na stabilnoœci, przejrzystoœci i mocy umys³u, rozwijasiê nieustraszonoœæ.Nosimy w sobie przyczyny przera¿aj¹cych snów i popewnym rozwiniêciu pierwszych trzech etapów praktyki wywo³ujemy je, koncentruj¹csiê na czarnym tigle w czakrze tajemnej, która najsilniej zwi¹zana jest z gniewnymiœladami karmicznymi.Wytwarzanie przera¿aj¹cych snów jest tutaj rezultatem praktyki,a praktykuj¹cy zachêcany jest do tego, aby nadal, œni¹c te sny, wykorzysta³praktykê w celu przekszta³cenia nawet przera¿aj¹cych œladów karmicznych w duchow¹œcie¿kê
[ Pobierz całość w formacie PDF ]