[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Instrukcja mówi¹ca o tym ¿e nale¿y" wizualizowaæ tigle, nie oznacza, ¿e powinieneœ wyobraziæ sobie statyczny wizerunekokr¹g³ego, bia³ego œwiat³a.Zamiast tego wyobraŸ sobie, ¿e stapiasz siê z czymœ,co naprawdê siê tam znajduje.Spróbuj poczuæ tigle zmys³ami wyobraŸni i ca³kowiciezjednoczyæ siê z nim, a¿ istnieæ bêdzie jedynie jasnoœæ i œwietlistoœæ.NiektórzywyraŸnie zobacz¹ to œwiat³o wewnêtrznym zmys³em wzroku, a inni bardziej je poczuj¹.Odczucie jest wa¿niejsze ni¿ widzenie.Najwa¿niejsze jest ca³kowite stopieniesiê z tym œwiat³em.Po³¹czony ze œwietlistym, bia³ym figle w czakrze czo³a,umys³ pozostaje jasny i przytomny.Kiedy pojawiaj¹ce siê doœwiadczenie œwiat³astaje siê bardziej ¿ywe i obejmuj¹ce, pozwól mu siê wch³on¹æ.Umys³ stanie siêwówczas bardziej œwiadomy.Je¿eli utrzymasz ten stan w czasie snu, pozostanieszprzez ca³y czas przytomny.Celem tej czêœci praktyki jest rozwijanie przejrzystoœcii ci¹g³ej przytomnoœci umys³u, “zwiêkszanie przejrzystoœci snu".Spróbuj po³¹czyæsiê z tym, co znajduje siê poza wyrazem “przejrzystoœæ", z rzeczywistym doœwiadczeniem.Metafora bowiem jedynie wskazuje na doœwiadczenie, które jest g³êbsze ni¿ jêzyki przedstawienie wizualne.A zatem w tej czêœci praktyki manifestuje siê “pomna¿aj¹ca'w³aœciwoœæ snów Przyk³adem snu opisanym przez Tantrê Matki jest sen,w którym dakini gra na instrumentach, œpiewa, przynosi kwiaty, owoce i ubraniaœni¹cemu.I znów nie oznacza to, ¿e we œnie koniecznie musi pojawiæ siê dakinilub inna okreœlona forma.Kiedy praktykuj¹cy rozwija siê w tej czêœci praktyki,sen bêdzie cechowa³o uczucie wielkiej rozkoszy.WZMACNIANIE PRZYTOMNOŒCITrzeci¹ czêœæ praktyki wykonuje siê mniej wiêcej dwie godziny po drugiej, oko³ocztery godziny po pierwszym zaœniêciu.Tradycyjnie wykonywano j¹ dwie godzinyprzed œwitem.W tej czêœci praktyki przyjmuje siê inn¹ pozycjê cia³a: po³Ã³¿siê na wysokiej poduszce i swobodnie skrzy¿uj nogi.W przeciwieñstwie do pozycjimedytacyjnej nie jest wa¿ne, czy na górze bêdzie prawa, czy lewa noga.Pozycjata jest trochê podobna do tej, jak¹ przyjmujemy lec¹c samolotem w pierwszejklasie, jest to pozycja pó³le¿¹ca.Wysoka poduszka pomo¿e ci spaæ lekko i wywo³aæwiêksz¹ przytomnoœæ umys³u w czasie snu.U³Ã³¿ wygodnie szyjê.Je¿eli jest ciw tej pozycji niewygodnie, popraw j¹.Wa¿ne jest, aby zwracaæ uwagê na potrzebycia³a.Kiedy by³em dzieckiem, siedzia³em ze skrzy¿owanymi nogami wiele godzinka¿dego dnia w szkole, wiêc pozycja ta nie sprawia mi trudnoœci, jakie sprawialudziom z Zachodu.W praktyce nie chodzi o wytrzymanie bólu, lecz o utrzymanieœwiadomoœci umys³u, tak wiêc dostosuj pozycjê cia³a do tego celu.W tej czêœcipraktyki wykonaj dwadzieœcia jeden g³êbokich, spokojnych oddechów, utrzymuj¹cpe³n¹ œwiadomoœæ tego, ¿e oddychasz.Punktem koncentracji jest tutaj czakraserca, wewn¹trz której wyobraŸ sobie czarn¹, œwietlist¹ sylabê HUNG, skierowan¹do przodu.Stop siê z t¹ sylab¹, aby wszystko sta³o siê czarnym HUNG.Stañ siêczarnym HUNG.Niech umys³ swobodnie spocznie na sylabie i wtedy zaœnij.W³aœciwoœci¹rozwijan¹ w tej czêœci praktyki jest moc.Nie musisz robiæ niczego szczególnego,aby j¹ rozwin¹æ, nie nadymaj siê, by “spróbowaæ" poczuæ siê silnym.Chodzi tutajo znalezienie mocy, któr¹ masz ju¿ w sobie.Owo poczucie si³y ³¹czy siê równie¿z poczuciem bezpieczeñstwa – sny pojawiaj¹ce siê w tej czêœci praktyki wywo³uj¹takie w³aœnie odczucie bezpiecznej mocy.Przyk³adami takich snów opisanymi wTantrze Matki s¹ sny, w których pe³na mocy dakini kieruje œni¹cego natron lub œni¹cy wchodzi do dobrze strze¿onego zamku, aby otrzymaæ nauki, lubte¿ uzyskuje aprobatê od ojca lub matki.Wa¿ne jest jednak doœwiadczenie w³aœciwoœciumys³u wywo³ywanej przez sen, nie zaœ okreœlone wyobra¿enie.Zamiast dakiniprowadz¹cej ciebie do tronu mo¿e to byæ szef daj¹cy awans albo matka organizuj¹caimprezê, aby œwiêtowaæ twoje osi¹gniêcia.Obydwa te sny by³yby charakterystycznedla tej czêœci praktyki.Sen zamiast w zamku toczyæ siê mo¿e w miejscu wywo³uj¹cymu œni¹cego poczucie bezpieczeñstwa, a zamiast jednego z rodziców pojawiæ siêmo¿e inna osoba, która wywo³uje u niego poczucie bezpieczeñstwa i si³y.ROZWIJANIE NIEUSTRASZONOŒCICzwarta czêœæ praktyki jest naj³atwiejsza, bo nie trzeba siê budziæ a¿ do rana.Nie trzeba te¿ przyjmowaæ ¿adnej konkretnej pozycji, po³Ã³¿ siê wiêc tak, ¿ebyci by³o wygodnie.Nie trzeba równie¿ jakoœ szczególnie oddychaæ, oddychaj wiêcnaturalnym rytmem.Tradycyjnie wykonuje siê j¹ dwie godziny po ostatnim obudzeniu,tu¿ przed œwitem.Tym razem punktem koncentracji jest “czakra tajemna" znajduj¹casiê za genitaliami.Wewn¹trz niej wyobraŸ sobie kulê czarnego, jaœniej¹cegoœwiat³a: czarne tigle
[ Pobierz całość w formacie PDF ]